Wanneer kan ik het calamiteitennummer bellen?

Ons calamiteitennummer ofwel spoednummer, is uitsluitend bedoeld voor situaties waarbij onmiddellijke medische hulp nodig is. Situaties die écht niet tot de eerstvolgende werkdag kunnen wachten.

Is dat niet op u van toepassing? Dan vragen wij u vriendelijk doch dringend om geen contact met ons op te nemen via het calamiteitennummer, zodat wachttijden worden beperkt en de lijn vrij blijft voor mensen echt acute hulp nodig hebben.

Heeft u ons buiten kantooruren nodig?
Stuur in dat geval bij voorkeur een bericht via uw dossier, of neem de eerstvolgende werkdag tijdens kantooruren (tussen 08.30 – 12.00 uur en 13.00 – 17.00 uur) telefonisch contact met ons op.

U wordt in beide gevallen zo snel mogelijk – zoals u dat ook van ons gewend bent – geholpen.

Waarvoor is de spoedlijn niet bedoeld?
Bijvoorbeeld als u buiten kantoortijden:

  • Een meting verricht en daar vragen over heeft
  • Een foutmelding krijgt tijdens een meting
  • Uw INR-waarde invoert en daar vragen over heeft
  • Belt i.v.m. uw dosering
  • Meetmiddelen wilt bestellen
  • Een opname of ingreep wilt melden
  • Een recept wilt aanvragen
  • … belt i.v.m. andere niet-spoedeisende zaken

Maximale bereikbaarheid & service tijdens kantoortijden
Wij begrijpen hoe fijn het is om snel en makkelijk contact met ons op te kunnen nemen. En tijdens kantoortijden kan dat ook, we zijn dan op volle sterkte om uw vragen snel te beantwoorden en u optimaal te ondersteunen.

Om de kosten voor onze zorgverlening zo laag mogelijk te houden, is onze capaciteit op werkdagen na 17.00 uur, in het weekend en op feestdagen echter beperkt.

De ZorgCentrale
Om u toch te ondersteunen in situaties waarbij tijdens de avond- en nachturen, weekenden en feestdagen onmiddellijke medische hulp nodig is, hebben wij een intensieve samenwerking met onze partner De ZorgCentrale. De medewerkers van De ZorgCentrale zijn en worden continu door ons getraind, zodat zij u volledig kunnen ondersteunen bij dringende vragen die echt niet tot een volgende werkdag kunnen wachten.

Tip!
Als u in bovenstaande – niet urgente – gevallen toch contact met ons opneemt via het calamiteitennummer, dan kan het voorkomen dat we niet (snel) aan uw verwachtingen kunnen voldoen – simpelweg omdat de juiste afdeling of persoon daarvoor niet aan het werk is.

U kunt dat ondervangen door alles omtrent uw antistollingsbehandeling zoveel mogelijk doordeweeks – en niet op feestdagen – uit te voeren.

Alvast bedankt voor uw medewerking én begrip.