De afdeling Medische Administratie ondersteunt het zorgproces door het beheren van uw medische gegevens en bijbehorende administratieve processen. Denk aan:
- Beheer van cliëntdossiers
Ervoor zorgen dat de medische gegevens in uw dossier volledig, correct en up-to-date zijn. - Administratie rondom behandelingen
Als u een invasieve ingreep (medische ingreep) hebt gehad of opgenomen geweest bent in een ziekenhuis of (revalidatie)instelling, dan zorgt deze afdeling ervoor dat alle medische informatie daarover correct in uw dossier gezet wordt – zodat uw behandeling ook na de ingreep weer probleemloos kan worden voortgezet. - Het compleet maken van het EPD
Zij stelt documenten met medische inhoud op, verstuurt deze en verwerkt ze bij terugkomst in betreffend Elektronisch Patiëntendossier (EPD). Binnengekomen e-mails en berichten worden ook afgehandeld en in het EPD verwerkt. - Het controleren van indicaties en streefwaarden
Controleert – op verzoek van het doseerteam – bij andere betrokken zorgverlener(s) of de door u ingevoerde INR-resultaten binnen de veilige en effectieve grenzen blijven én of de behandeling nog steeds passend is bij uw actuele gezondheidstoestand. - Het benaderen van cliënten die hun INR-waardes te laat invoeren
Te late INR-registraties worden gedocumenteerd. Ook stuurt zij de nodige e-mails/brieven hierover en is er waar nodig telefonisch contact met cliënten en/of zorgverleners.
Supervisie
De MA valt onder supervisie van de coördinator medische administratie, laatstgenoemde legt verantwoording af aan de operationeel directeur.
Heeft u nog vragen?
Neem gerust contact met ons op, we helpen u graag op weg.